Selecteer een pagina

OVER TREPO

Het toonaangevende Hollandse sportmerk TREPO kent een rijke historie in Sport. Het roemruchte kledingmerk ontstond eind jaren `90 en startte met de productie en verkoop van betaalbare sportkleding. Het gerenomeerde Nederlandse kledingmerk groeide in hoog tempo uit en Trepo Sportswear kijkt dan ook terug op een lange historie in de vaderlandse teamsportwereld.

Profvoetballerij was dan ook geen onbekend terrein en daarom richtte het pril gestarte sportmerk in eerste instantie vooral op de voetbalsport. Door de jaren heen droegen diverse nationale voetbalhelden als Henk Vos, Kiki Musampa, John de Wolf, Regi Blinker en vele andere bekende proefvoetballers. Vanaf  het jaar 2000 leverde TREPO de officiële tenue`s aan onder andere Sparta Rotterdam, RBC Roosendaal, Helmond Sport, FC Denbosch, RKC Waalwijk. In nauwe betrokkenheid met deze profclubs werden de outfits ontworpen en kwam het tot de samenstelling van de ontwerp en die overigens niet alleen de selectie betrof maar ook de volledige jeugdafdelingen. Deze speciale ontworpen kledinglijnen omvatten een compleet aanbod in teamwear: van uit en thuis wedstrijdshirts tot presentatiepakken.

Inmiddels is TREPO niet meer weg te denken uit de hedendaagse sportwereld. Het sportmerk is nog steeds herkenbaar aan de iconische letter `T, zowel in sport als vrijetijdskleding.

De eigenaren van Trepo Sportswear verloochenen de rijke historie van het merk niet. Door de kennis die opgedaan is uit het verleden wil het in typische TREPO style op eigentijdse wijze doorgroeien naar het sportmerk van de toekomst. Het merk staat voor technische innovatie, kwaliteit en duurzaamheid. Een compleet aanbod in teamwear van sublimatie ontworpen outfits tot voor de breedtesport. Eigen fabricage van sportcreaties voor alle takken van sport. Van wielrennen, handbal, korfbal tot ijshockey, motorcross en de dartsport.

Net als in de sportwereld kampte het merk met ups en downs. Het destijds zogenaamde b-merk dat in de jaren `90 hun hoogtepunt kende maar daarna door tal van redenen in verval raakte. In het geval van TREPO kwam de teloorgang door verkeerde managementbeslissingen. De productie bleef te lang in Roemenie en verkeerde voorraden werden aangelegd waardoor de kosten de pan uitswingden. Bovendien veranderde TREPO diverse keren van eigenaar. Nochtans was het Nederlandse kledingmerk een pionier in zowel de ontwikkeling van sublimatie voetbal en teamkleding. Het sportmerk noemde zichzelf het merk van de middenmoot en verwierf door de jaren heen vooral faam met de ontwikkeling van de eerste klassieke sublimatie wedstrijdtenue`s. De huidige eigenaren van TREPO namen het merk over omdat  het nog relatief vers in het geheugen ligt. Ook grote amateurclubs als Quick Boys, destijds algeheel amateurkampioen, Alphense Boys en vv Katwijk hulden zich in TREPO tenue`s. De huidige eigenaren zijn dan ook trots op het merk en willen het Nederlandse imago van het merk behouden. Vanaf 2008 gebeurde er nog maar weinig en per 2015 is de nationale herlancering van het sportmerk met duidelijke missie  van start gegaan. Kortom de revival van dit legendarische Nederlandse sportmerk is begonnen en wil zich op een sympathieke manier nestelen in de hoofden van de sportieve eindgebruikers.

Contact

06 53 33 41 63

info@www.trepo.nl

Trepo Sports

Nieuwsbrief

Catalogus

Offerte aanvragen